Uit de praktijk
Filmportretten
Het WerkgeversServicepunt Rivierenland heeft als doel om werkgevers in Rivierenland te ondersteunen in hun personeelsvraag en te zorgen dat het aanbod voldoet aan deze vraag. Vanuit deze doelstelling helpt het WSP mensen aan het werk. Dit doen we met werkgevers zoals jij. Samen maken we sociaal ondernemen mogelijk!
Verhalen uit de praktijk

Na een lastige periode weer met plezier aan het werk
Angelique Briene wil graag werken, want ze is graag zelfstandig en heeft ook altijd goede banen gehad. Midden in de coronatijd viel ze echter uit en lukte het haar dit keer niet meer om zelf een baan te vinden. Gelukkig kreeg ze hulp en werkt ze nu met veel plezier in het kwaliteitsteam van de Albert Heijn in Culemborg waar ze met fijne collega’s ervoor zorgt dat het altijd netjes is op de winkelvloer.

Solid Matters
“Een keer in de maand hebben we uitgebreide lunch met z’n allen. Dan doen we gekke dingen. Dat soort kleine dingen maakt het werk extra leuk.”
Solid Matters maakt vanuit haar fabriek in Waardenburg duurzame cosmetica in vaste vorm. Zeep en zeepjes, maar ook shampoo, conditioners, hand- en voetcrèmes… alles in vaste vorm: dat betekent geen water en geen plastic flacons, het zijn daardoor duurzame producten. Ook in het personeelsbeleid gaat de aandacht uit naar duurzaam: er worden prettige werkplekken gecreëerd waar iedereen zijn draai kan vinden.

Eierhandel R. van Zetten
“Iedereen, ook de inhuurkrachten, wordt hier behandeld als vast personeel.”
Met oog voor de mens, haar klanten en medewerkers, werkt ze tot ver buiten onze landsgrenzen. In haar personeelsbeleid spelen afkomst, leeftijd of geslacht geen enkele rol. Zolang je wilt en kunt werken vind je bij Van Zetten een prettige werkplek waar iedereen bereid is een stapje extra te zetten als dat nodig is.

Chris van Uitert Tweewielers
"We zijn een grote familie.”
“Ik was verbaasd dat wij deze mooie prijs gewonnen hebben, pas toen ik mij erin verdiepte begreep ik dat het een prijs is voor ondernemers die mensen met een bepaalde achterstand tot de arbeidsmarkt een kans geven in hun bedrijf,” vertelt Chris. “We zijn er heel erg blij mee, zeker als ik zie wie de overige winnaars en genomineerden zijn.” Chris gaf eerder Roel de kans om te komen werken in zijn zaak. Hij kende Roel, omdat wij zijn fiets bij ons in onderhoud hadden.

Arbor Houtproducties
“Werk laat je groeien als mens.”
Bij Arbor streven ze ernaar dat stress wordt vermeden. Op de werkvloer, maar ook in de omgeving daarbuiten. Want hoe je het ook wendt of keert, ook de situatie búiten de werkomgeving speelt mee in het welbevinden van medewerkers. Arbor probeert daar zoveel mogelijk op voor te sorteren, zodat iedereen ook de kans krijgt om zo prettig mogelijk te functioneren. Het hebben van een baan brengt je als mens zoveel, dat gun je iedereen.

Matchen op talenten
“Goede gesprekken op een laagdrempelige manier“, zo omschrijft de goedlachse Annie van der Aa de speeddates waar ze bij aanwezig was op woensdag 25 september 2024. De speeddates worden elke maand georganiseerd door WSP Rivierenland (WerkgeversServicepunt Rivierenland) en is een mooie manier om met werkgevers en werkzoekenden in contact te komen.

De Herbergier
“Het maatwerk dat we bieden maakt ons werk zo leuk.”
René en Judith startten twee en een half jaar geleden als herbergier in Tiel. Het eerste zaadje dat tot die keuze leidde was de opname van Judiths moeder in een groot zorgcentrum. Een centrum waarin er geen persoonlijke aandacht was voor de bewoners. Dat gaf een naar gevoel. Toen een tijdje daarna ook Judiths dementerende vader moest worden opgenomen, kwamen zij in contact met de kleinschalige Herbergier. Een concept dat hen na aan het hart ligt.

PLUS Giel Smits
“Dat wat we doen voor anderen is blijvend.”
De PLUS supermarkten staan bekend om hun eigen gezicht: PLUS is een organisatie met in principe allemaal zelfstandige ondernemers. Sinds de fusie met de COOP zit daar wel een filiaaltak in, maar feitelijk is het een coöperatie waar de ondernemers mede-eigenaar van zijn. Daardoor is de vrijheid in hoe de winkel eruit ziet groot en kan elke PLUS voor een belangrijk deel zelf bepalen hoe de winkel vorm gegeven wordt. Belangrijk daarin is dat de winkel past bij het specifieke marktgebied: de wijk waarin de PLUS gevestigd is.
